niedziela, 20 grudnia 2009

191. Tajlandia

Wat Chai Wattanaram wybudowana została w 1630 roku przez króla Prasat Thong ( w późniejszym okresie Ayutthaya ). Została ona zbudowana dla uczczenia jego matki i rodzinny z okazji jego koronacji. Ta piękna świątynia znajduje się na zachodnim brzegu rzeki Chao Phraya, z widokiem na wyspę Ayutthaya. Jest to jedna z niewielu świątyń w Ayutthaya, które świecą w nocy. Styl architektoniczny przypomina świątynie Khmerów, jak Angkor Wat. Wat Chaiwattanaram była świątynią, gdzie król i jego potomkowie mogli wykonywać obrzędy religijne. Była również stosowana do kremacji członków rodziny królewskiej Ayutthaya. Świątynia służyła też jako obóz wojskowy, gdy Ayutthaya było oblężone przez władze Birmy, w ataku z 1767 roku. Po upadku dynastii Ayutthaya świątynia została okradziona i częściowo zniszczona.  Prace restauracyjne rozpoczęto w 1987 roku, a zakończono w 1992 roku. Wat Chai Wattanaram jest obiektem UNESCO.


3 komentarze:

  1. Mówiłam już, że też chcę Tajlandię? :>

    OdpowiedzUsuń
  2. łoł, skąd wytrzasnęłaś 40 kartek stamtąd? x.X

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak naprawdę to mam 50 .... 10 jeszcze nie dodałam .... a mam tyle bo kilku Tajów poprosiło mnie o swapa :)

    OdpowiedzUsuń