środa, 30 grudnia 2009

215. Tajwan

Jioufen, znany również jako Jiufen lub Chiufen ( chiński: 九份 ) to górskie miasteczko w Rueifang Township w Taipei County. W 1893 roku odkryto tu pokłady złota. Wtedy to miasto zanotowało szybki rozwój i z wsi będącej domem dla  zaledwie 9 rodzin stało sie miastem. Podczas II wojny światowej znajdował się tu obóz jeniecki zwany Kinkaseki. Trzymano tu wielu żołnierzy alianckich ( głównie brytyjczyków ) i zmuszano do pracy przy wydobyciu złota. Wydobycie to spadło po II wojnie światowej, a już w 1971 pokłady złota wyczerpały się całkowicie. Od tego roku datuje się też upadek miasta. Szansą dla miasta była produkcja filmowa  "City of Sadness", którego akcja odbywała się właśnie tu. Od tego czasu miasto stało się atrakcją turystyczną. Jioufen jest dziś najczęściej odwiedzanym przez turystów miejscem w kraju.


9 komentarzy:

  1. mam podobną. taką ciutkę podobną ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładna :)
    Odnoszę wrażenie, że Tajwan ma tylko jedną serię kartek, wszystkie to "Taiwan Formosa" :P

    OdpowiedzUsuń
  3. To moja 1 z Tajwanu więc nie narzekam ;>

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja podobnej nie mam, a chciałabym dostać, bo ta mi się bardzo podoba.
    I chciałam kiedyś taki lampion do pokoju, ale stwierdziłam, że się będzie za bardzo kurzył.

    OdpowiedzUsuń
  5. śliczna, naprawdę. zupełnie inna kultura. ahhh ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przed chwilą dostałam bardzo podobną, aż się zastanawiałam, czy nie tę samą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna, pokazuje kulturę tamtych stron

    OdpowiedzUsuń