poniedziałek, 4 stycznia 2010

219. Irlandia

Dublin - stolica i największe miasto Republiki Irlandii, położone w prowincji Leinster. Położony na wschodnim wybrzeżu Irlandii, nad Morzem Irlandzkim, u ujścia rzeki Liffey do Zatoki Dublińskiej. Rzeka dzieli miasto na dwie części o zdecydowanie odmiennym charakterze: Northside oraz nowocześniejszą i bardziej zamożną Southside. Archaiczna irlandzka nazwa okolic miasta – Dúbh Linn (oznaczająca "Czarny Staw") – została przez stulecia zangielszczona do współczesnej, używanej również w innych językach postaci Dublin.


8 komentarzy:

  1. Chyba jedna z ładniejszych kartek od Cleo jakie widziałem na blogach:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja od niej dostałam multiview z tym zdjęciem :D Piękne jest :)

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę się uśmiechnąć do Cleo. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna! Wiedziałam, że gdzieś wpadł mi w oko już ten most i wyjaśniło się - u Orlicy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Serio sie Wam podoba? Taki zwyklaczek? hehe.
    Nie ze wszystkim moge sie zgodzic jesli chodzi o ten podział, chyba że bierzemy tu pod uwage sklepy, fakt po jednej stronie drozsze typu Channel, Dior, Brown Thomas itd... ale to tyle.

    OdpowiedzUsuń
  6. niby zwykła ale ma cos w sobie

    OdpowiedzUsuń
  7. Cleo mi się podoba. :-) mimo, że jak uważasz że to zwyklaczek. :-)

    OdpowiedzUsuń