niedziela, 24 stycznia 2010

258. Tajlandia

Wat Chaiwatthanaram (tajski: วัดไชยวัฒนาราม) - buddyjska świątynia w mieście Ayutthaya, na zachodnim brzegu rzeki Chao Phraya, poza wyspą Ayutthaya. Świątynia została zbudowana w 1630 roku przez króla Prasat Stringi jako pierwsza świątynia za jego panowania, na pamiątkę pobytu jego matki na tym obszarze. Nazwa świątyni oznacza dosłownie "świątyni długiego panowania i chwały epoki". Została ona zaprojektowana w stylu Khmerów, który był popularny w tym czasie. Centralna platforma jest otoczona ośmioma Chedi w kształcie kapliczek. W jednej z Chedi zostały pochowane prochy matki Prasat Stringia.


6 komentarzy:

  1. Narobisz sobie wrogów tymi kartkami, oj narobisz... :|

    OdpowiedzUsuń
  2. Oni wszędzie mają świątynie:) Pewnie o nas powiedzą- oni wszędzie mają kościoły;)

    OdpowiedzUsuń
  3. i jeszcze apteki i banki, i sklepy "wszystko po 5 zł" :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Speeeell, powiedz, skąd Ty ich tyle masz? :(

    OdpowiedzUsuń
  5. No jak to skąd .. ze swapa :) Mam takie szczęście, że o swapy piszą do mnie zazwyczaj Tajowie :) najpierw Nan, potem Charly a teraz mam swoją Tajkę :D z którą sobie często coś wysyłamy :) słodycze drobiazgi bizuterie kartki :) a że ona to dusza podróżniczki to mam kartki z różnych miejsc Tajlandii ... w drodze do mnie są jeszcze 2 inne miejsca UNESCO :)

    OdpowiedzUsuń